Funday Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Funday Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Funday Nanjing

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

11 Augustus 2015 | China, Nanjing

Ni hao allemaal,


Vandaag zijn we naar de ming tombes gegaan. Dat was een heel lang pad met allemaal standbeelden van dieren en ook van mensen. Kijk maar naar de foto’s. Het pad ging naar de grote tempel waar binnenin een graf zat van de eerste keizer van de ming dynastie. We hebben daar heel veel gelopen en heel veel gezien. Op de terugweg zijn we naar een museum geweest over de ming-graven.

Daarna zijn we teruggegaan met de metro. We hadden sushi bewaard van gisteren en dat hebben we vanmiddag lekker opgegeten in de hotelkamer. Vanavond zijn we naar een restaurant gegaan en daar hebben we allemaal hapjes gegeten. Lekker!

Ik ben hier in een topconditie aan het komen. We lopen heel lang en heel ver. Ik zie veel in Nanjing. Arme mensen en rijke mensen, veel zwerfhondjes en katjes. Als ik bijvoorbeeld in de metro ga dan kijken alle mensen naar ons. En als we in winkels zijn dan beginnen ze tegen me te praten terwijl ik het niet snap, en dan haal ik mijn schouders maar op alleen gaan ze dan nog meer tegen mij praten. Want ze snappen niet dat ik geen Chinees kan maar ja ik snap hun wel ze denken oh een Chinees kind en twee Nederlanders denken ze. Maar meestal moet ik mezelf lachen van hu wat zeggen ze nu weer en papa verzint dan wat want ze praten maar terwijl wij er niks van snappen, ik wil Chinees gaan leren met Rosetta Stone. Dat is een programma om talen te leren.

Nu ga ik lekker slapen!

Zai tien [ doei]

Groetjes huabao



  • 11 Augustus 2015 - 17:53

    Bas En Sil:

    Ni hao Puk!
    Mooie foto's!! Ik heb ook nog even gegoogled op de Ming tombes en dat ziet er allemaal indrukwekkend uit!
    Ja haha, dat zullen ze wel raar vinden, dat je geen Chinees verstaat. Leuk als je Chinees gaat leren. Dan kun je de volgende keer als je er bent wel iets terugzeggen.
    Veel plezier met je avonturen van morgen!
    Groetjes!


  • 11 Augustus 2015 - 19:35

    Marjolein En Ron:

    Ik ben er nu pas aan toegekomen om alle reisverhalen te lezen. Wat beleven jullie weer veel en de foto's erbij maakt het zo veel leuker voor iemand die nog nooit in China geweest is.
    Bij deze nog de felicitaties met de verjaardag van Puk, Fijne reis verder, we blijven jullie volgen.

  • 12 Augustus 2015 - 12:04

    Opa Ronny En Oma Els:

    Hoi Puk,

    Beetje late reactie, maar ik had het natuurlijk al gelezen.
    De Mingtombes had ik ook graag gezien, zal vast indrukwekkend zijn geweest.
    Ik zag op een YouTube filmpje een mooi tempelcomplex aan het water, met leuke bootjes met gele dakjes er op. Ga je daar nog mee varen?
    We zijn benieuwd naar het volgende avontuur.

    Kus van ons en een poot van Boots

  • 12 Augustus 2015 - 14:46

    Jan En Ria Willemsen:

    Hallo Puk,

    Wat maak je toch leuke reisverslagen. Zo te zien geniet je met volle teugen.
    Ria zorgt goed voor het huis hoor.

    Het is hier mooi zomerweer.

    Groeten van je overburen Jan en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puk

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6569

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

China 2015

Landen bezocht: