Oude stadsmuur en loopband - Reisverslag uit Nanjing, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Oude stadsmuur en loopband - Reisverslag uit Nanjing, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Oude stadsmuur en loopband

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

15 Augustus 2015 | China, Nanjing

Ni hao

Vandaag ben ik weer zo vroeg opgestaan om te sporten. Het ging minder goed dan gisteren, papa heeft een paar foto’s gemaakt, daarna hebben we ontbeten. Toen gingen we met de metro en lopend naar de oude stadsmuur van Nanjing, want de taxi die we aanhielden reed gewoon door. In de oude stadsmuren kon je boogschieten, dat heb ik gedaan kijk maar naar de foto’s. Er was ook een geheime gang waar wel 3000 soldaten in konden. Het is mega, je kan er gewoon een slaapfeestje houden. Daarna zijn we met een trap naar boven gegaan, en daar was een heel mooi uitzicht kijk maar naar de foto’s. Je kon ook fietsen huren, dat wouden we doen maar dat ging niet omdat als ik remde dan viel ik gewoon om. Dus zijn we maar met een golf karretje meegegaan en mama en papa hebben filmpjes en foto’s gemaakt. Ik weet niet of ik ze erbij ga zetten, maar de kans is groot.

Toen we van de muur afkwamen liepen we door een oud wijkje. Daar was een marktje met allemaal vogels en vogelkooitjes. We hebben toen een vogelkooitje gekocht. Die past natuurlijk niet in de koffer, dus papa heeft op de hotelkamer het kooitje helemaal uit elkaar gehaald. Nu kan hij wel. Nu maar hopen, dat papa hem weer heel in elkaar krijgt!

Het was bloedheet en ik heb deze dag 2 ijsjes gegeten, nog een beetje weinig. Nu gaan we op weg naar een eetgebied. Misschien wel eend eten vandaag, want dat heb ik hier nog niet op!

Morgen nog maar 1 dag in Nanjing, maandag gaan we richting Beijing.

Groetjes, Puk

  • 16 Augustus 2015 - 09:14

    Bas En Sil:

    Wat een mooie verhalen weer! Ik ben ook benieuwd of papa het vogelkooitje weer in elkaar krijgt. Dat zou wel leuk zijn! Komt er dan ook een vogeltje in?
    Wat een leuke foto van jou met de hele grote Chinese beelden!

  • 17 Augustus 2015 - 17:37

    Annet En Tonny:

    Leuke foto's weer Puk.
    Ja dat vraag ik me ook af Ga je ook een vogeltje in je nieuwe kooi stoppen? vindt ik altijd zo zielig!
    Groetjes uit Vlissingen

  • 18 Augustus 2015 - 17:11

    Oma En Opa:

    Gelukkig heb je een heeeeel handige vader. Dat gaat vast wel lukken en anders maak je er maar iets anders van!

    Liefs oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puk

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 6563

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

China 2015

Landen bezocht: