Chengdu: Uitgeslapen, Manjushri tempel, gezwommen - Reisverslag uit Chengdu, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Chengdu: Uitgeslapen, Manjushri tempel, gezwommen - Reisverslag uit Chengdu, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Chengdu: Uitgeslapen, Manjushri tempel, gezwommen

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

04 Augustus 2015 | China, Chengdu

Hallo allemaal,

We waren bijna te laat voor het ontbijt, zo lang hebben wij in bed gelegen. Het ontbijt ging om 10 uur sluiten. Daarna zijn we lopend naar de Manjushri tempel gelopen, onderweg kwamen wij langs allemaal stalletjes. Daar zagen wij een stalletje met allemaal kwasten om te schrijven, en een soort schrijfmat. Dan kun je met water op de mat Chinese tekens oefenen. De mat kun je daarna weer afspoelen en opnieuw gebruiken. Die heb ik gekregen, samen met een paar kwasten van schapenhaar. Die man riep verry shiep, wij dachten: dat betekent goedkoop. Maar hij bedoelde schapenhaar.

Daarna zijn we doorgelopen naar de tempel, daar waren heel veel boedha’s en je mocht [als je wierook was vergeten] gewoon een bundeltje pakken bij de ingang. Dat heb ik gedaan. Deze heb ik opgestoken samen met papa en mama. En meteen een wens gedaan, hopelijk komen ze uit.

Daarna gingen we terug naar het hotel en daar heb ik nog voor het slecht weer was geworden nog gezwommen. Het is een buitenzwembad dus bij kans op onweer moet je er uit. Het is best een koud zwembad, vooral als er veel wind staat. Het waait hier hard.

Het eten hebben we in het hotel gedaan omdat het zo hard regende maar het was heel lekker. Wel pittig maar dat is in de shituwan keuken.

En nu ga ik slapen, morgen gaan we fietsen [ Gaowei Bike Park ]en picknicken in het park als het lekker weer is. En als het slecht weer wordt dan verzinnen we wel iets anders, om te gaan doen.

Groetjes puk smiley

• 04 Augustus 2015 - 16:28

Oma Els:

Jammer van het weer. Leuk van dat schapenhaar. Mooie ingang bij de tempel. Jullie zien er stralend uit!
    Liefs uit Vlissingen. Met Boots gaat het prima.

• 05 Augustus 2015 - 09:24

Natascha:

Hoi Puk,
    Een top vakantie als ik het zo lees! Je hebt weer hele mooie nieuwe dingen gezien! Heel veel plezier nog bij alles wat komen gaat. groetjes van ons allemaal!
    Natascha.

• 05 Augustus 2015 - 09:45

Bas En Sil:

Hoi Puk, jullie hebben een mooie vakantie met nieuwe avonturen!! Is de fietstocht doorgegaan? Veel plezier!