Chengdu: Bike park en Science Museum - Reisverslag uit Chengdu, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Chengdu: Bike park en Science Museum - Reisverslag uit Chengdu, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Chengdu: Bike park en Science Museum

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

05 Augustus 2015 | China, Chengdu

Hallo iedereen,

Vandaag zijn we met de taxi naar het Bike park gereden, dat was een lange rit. Toen zagen we pas hoe groot de stad is. Toen we daar waren afgezet door de taxichauffeur, kwamen we bij het loket van de fietsenverhuur en toen zei een mevrouw iets in het Chinees. We snapten het niet, maar mama liet een boekje zien waarop de vraag stond: hoe laat gaat het open?. En toen liep ze naar een bord en zagen wij dat je kon fietsen tussen 9 uur en 11 uur. Raar he? En het was toen 12 uur. We waren daar helemaal voor niets en het was bloedheet.

Daarna zijn we met de bus gegaan naar het treinstation, daar was ook een metro. En toen hadden wij die gepakt en zijn we uitgestapt bij een groot winkelcentrum. Daar stond een groot standbeeld van Mao, die de mussen uitroeide. Omdat deze vogels al het graan op aten. Achter het standbeeld van Mao was een heel groot gebouw en toen zagen we daarop staan het Science Museum. En toen gingen we naar binnen [het was gratis en je moest je paspoort laten zien].

Het was heel interessant en leerzaam en leuk. Het ging over planeten, vliegtuigen en ufo’s. Kijk maar eens op de foto’s.

Toen ik buiten kwam was er een kraampje met modelvliegtuigjes, dat vind ik helemaal geweldig! Ik heb er 1 gekocht en daar kan ik nu mee vliegen door de hotelkamer. Heel leuk!

Ik heb ook nog lekker gezwommen bij het hotel.

Groetjes puk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 05 Augustus 2015 - 17:26

Annet :

Hoi Puk ,Danielle en Jochem.
    Jullie genieten lekker ,en lekker gezwommen ,Je heb toch gisteren geen varkens pootjes gegeten he? Bah.
    Nou fijne vakantie nog en ik blijf jullie volgen
    Groetjes uit Vlissingen