Scheepswerf en boekwinkel in een parkeergarage - Reisverslag uit Nanjing, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Scheepswerf en boekwinkel in een parkeergarage - Reisverslag uit Nanjing, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Scheepswerf en boekwinkel in een parkeergarage

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

13 Augustus 2015 | China, Nanjing

Ni hao allemaal,

Gisteren zijn we naar een scheepswerf gegaan. 1500 jaar geleden zijn ze daar begonnen met het bouwen van een werf. In die tijd werkte daar 30.000 mensen. Nu lag er alleen nog maar een groot schip, daar kon je op kijken. Ik zag binnenin allemaal bootjes in het klein , wat voor soorten er waren kan je zien op de foto‘s. Vanaf het grote schip heb je uitzicht op het water. Dat water is erg diep en er zwemmen allemaal vissen in, dus niet induiken hahahahahaha. Grapje, dat zou ik sowieso niet doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! daarna zijn we terug gelopen naar de uitgang maar toen werden we steeds gestoken door muggen. Papa niet, die bofkont. Mama en ik hebben nu al 6 of meer muggenbulten. Daarna zijn we naar een apotheek gegaan en heeft mama een muggenbult aangewezen, toen hebben we gewoon de meneer gevolgd die een crèmepje aan ons meegaf voor de jeuk. Dat hebben we meteen opgesmeerd en het hielp meteen. Daarna hebben we een taxi aangehouden het was een mevrouw meestal hebben we mannen als taxichauffeur. Toen we in de hotelkamer waren, heb ik met een ballon gespeeld kijk maar naar de foto’s! daarna hebben we een umber [ soort van taxi ] gepakt die heeft ons naar de boekenwinkel gebracht. Ik heb nog nooit zo’n grote boekenwinkel gezien hij is mega en er zit ook een winkel bij we hebben er leuke dingen gekocht. Daarna hebben we nog bij Paulaner iets gedronken. Daarna heb ik in het hotel nog even mogen zwemmen. Daarna zijn we snel naar de teppan jaki restaurant gegeten. Dat was lekker!

Groetjes puk

• 13 Augustus 2015 - 13:37

Oma En Opa:

Gelukkig dat de zalf goed hielp tegen de jeuk! De muggen vinden het bloed van papa zeker niet zo lekker. Mooie foto's van de schepen, wat hebben jullie toch weer al heel veel gezien en gedaan.
    Nog veel plezier verder. liefs van ons en Boots!

• 13 Augustus 2015 - 17:59

Natascha :

Ni hao,
    Wat een leuke dingen die jullie weer allemaal hebben gezien. De dag van de Ming tombes was op de foto's ook heel imposant om te zien!
    Groetjes van ons en een high TEN van Si!