Chengdu: Sichuan museum en zwemmen - Reisverslag uit Chengdu, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Chengdu: Sichuan museum en zwemmen - Reisverslag uit Chengdu, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Chengdu: Sichuan museum en zwemmen

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

09 Augustus 2015 | China, Chengdu

Van 8 augustus!

Ni hao iedereen,

Toen we opstonden kon ik voor de regenbui nog even zwemmen. Daarna zijn we naar het Sichuan museum gegaan omdat het zo slecht weer was. Het is hier warm maar er valt veel regen.

In het museum zijn allerlei verschillende afdelingen. We begonnen met een rondleiding van een meneer die heel veel af wist van de verhalen van de graftombes. Deze waren soms wel 2000 jaar oud. De ene keer ging het over het graf van een persoon die allemaal beelden van een orkest met zich mee had genomen. Maar er waren ook personen die bijvoorbeeld beelden van kippen, bediendes, varkens mee het graf innamen. Wanneer er bij een graf twee bomen (van steen) te zien waren dan was hij een heel belangrijk persoon.

In de graftombes zitten een soort roosters zodat de ziel er uit kan en er weer in kan wanneer de ziel dat wil. Dat geloofden ze toen. De beelden vond ik mooi, vooral van de dieren. Sommige graven waren erg groot, er waren foto’s van opgravingen. Daarop kon je goed zien dat sommige belangrijke personen heel veel dieren en mensen [beelden dan he?] met zich mee namen. Ze dachten dat ze die mensen en dieren na de dood ook nog nodig zouden hebben.

Na het museum zijn we in een bus gestapt, we dachten dat we misschien langs een mall zouden komen. Maar dat was niet zo. Dus maar weer uitgestapt en een taxi laten stoppen die ons naar het hotel bracht.

Ik ben vroeg gaan slapen omdat ik vandaag naar de panda’s ben geweest. Ik moest om 6.00 uur al uit mijn bed. Maar dat vond ik niet erg. Want ik ben jarig vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Puk



  • 09 Augustus 2015 - 17:16

    Oma En Opa:

    Lieve Puk,nu ben je al 10 jaar!! We zijn heeeeel trots op jou en hoe goed je het verslag schrijft. Je maakt zulke leuke dingen mee. Een goede reis morgen. Welterusten.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Augustus 2015 - 19:37

    Annet En Tonny:

    Hoi Puk Gefeliciteerd met je verjaardag 10 jaar .Geniet nog lekker van de vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puk

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 6551

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

China 2015

Landen bezocht: