Supersnelle trein naar Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu Supersnelle trein naar Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Puk Koning - WaarBenJij.nu

Supersnelle trein naar Pingyao

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Puk

02 Augustus 2015 | China, Pingyao

Super snelle trein en aankomst Pingyao

Gisteren zijn wij met een super snelle trein vanuit Beijing naar Pingyao gereisd, hij kon 300 km per uur. Wij zaten er 4 uur in. Het was heel leuk er was ook heel heet water te krijgen, voor de noedels die we hadden meegebracht. Ze waren heel lekker!

In Pingyao zijn er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllll veel winkeltjes. Super gezellig, ik heb de portemonnee van oma bij me en daar kan ik van alles mee kopen. We zijn vandaag in veel oude gebouwen geweest, ik heb een tempel gezien en museums bezocht over allerlei dingen over hoe men heel vroeger naar de bank ging. Je kon toen nog niet pinnen dus als je dan bijvoorbeeld voor het handelen geld nodig had dan kreeg je een soort brief mee met daarop handtekening en naam van jezelf en waar op stond hoeveel je had. Die brief kon je dan inleveren bij een andere stad en een bank en dan wisten ze daar hoeveel je kon kopen. Ook heb ik een oude gevangenis gezien, het was daar niet echt gezellig. Ik zag daar martelapparaten. Niet fijn om te zien. Vandaag heb ik ook nog mogen boogschieten en kruisboogschieten in een museum. Kijk maar eens op de foto! Nu ga ik eten en straks weer slapen in een echt chinees houten bed. Wist je dat Chinezen altijd op houten planken slapen met een heel dun matrasje. Zij denken dat dat goed is voor je gezondheid. Ik vind het heel irritant liggen.

Ik vind alles leuk in Pingyao en morgen gaan we vliegen naar Chengdu! [ pandacentrum ]

Groetjes Puk

  • 03 Augustus 2015 - 11:08

    Oma Els:

    Hallo lieve Puk, wat ben je weer lekker aan het genieten. Heel leuk om jullie te volgen. Veel liefs van ons en Boots.xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Augustus 2015 - 13:50

    Sil En Bas:

    Leuk om je verhalen te lezen en jullie foto's te zien! Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puk

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6556

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

China 2015

Landen bezocht: